Ny kula

Ok, nu är det dags för förändring!
 
Jag behöver förändra mitt liv, mitt levnadssätt.
Här kommer jag att skriva om det som händer i mitt liv, hur det går med mat, träning, kärlek, skola, jobb, allt möjligt helt enkelt. :)
 

 
Jag pluggar för tillfället, det är tungt, jobbigt, frustrerande, tar mycket kraft och tid, energi.
Jag läser på distans, tentor som jag inte klarat sedan tidigare.
Detta beror väl till stor del på att jag för några år sedan bestämde mig för att göra en förändring, ta en paus, andas, se nya ställen, växa.
 
Jag tog en paus från Universitetet och hakade på en väldigt kär vän till Oslo.
Hon hade fått jobb där och flyttade dit med sin dåvarande kärlek.
Jag tänkte att jag ska minsann också prova! :)
 
Och så blev det, en månad efter så flyttade jag också.
Det var otroligt spännande, nervöst, och väldigt nytt.
Jag fick bo på soffan hos några tjejer som jag då aldrig hade träffat, den ena tjejen var storasyster till en tjej jag kände. Är otroligt tacksam för deras generositet :)
Bodde där några veckor, fick jobb efter 2 veckor i Oslo.
Dessa två tjejer bestämde sig för att vi skulle hitta något annat boende tillsammans.
Så vi flyttade in i en toprenoverad äldre lägenhet ett stenkast från Karl Johan.
Jobbade på ekonomi-avdelningen på ICAs huvudkontor.
Trivdes, kände mig ganska tillfreds med mitt nya liv.
Det enda som inte fungerade så bra för mig var att bo i kollektiv, kände ganska snabbt att det inte riktigt var min grej, jag ville ha mitt eget, ville ha lugnt å skönt när jag kände för det, osv.
Så jag flyttade, först till en jobbarkompis, där jag stannade i ungefär 3 månader.
Då hittade jag min alldeles egna lägenhet! :)
20 kvm med gångavstånd till jobbet. :)
Litet kanske, men det passade perfekt där och då. Jag behövde ju inte mer, plus att det är ju fruktansvärt dyrt med lägenhet i kära Oslo.
Jag fick nytt jobb, Selvaag, ett företag som bygger och säljer lägenheter, hyr ut lägenheter och lite sådant.
Trivdes verkligen där. Tiden gick och jag kände att jag hade det ganska bra.
Det som från början skulle bli 1 år i Oslo och sedan tillbaka till skolan, började bli ganska mycket mer än 1 år.
Jag gick från att ha jobbat som inhyrd via Manpower till att ta steget till en fast anställning.
Det kändes stort! Men spännande.
Dock så började jag då fundera på vad jag egentligen ville.
Jag kände att skolan inte kunde vänta hur länge som helst, jag blev osäker på hur jag skulle göra med allt.
Fick lite hemlängtan, längtade efter Sverige, men inte Karlstad.
Började fundera på att kanske var det dags att sluta jobba och ta upp studierna igen.
Men tiden gick lite till, och när jag hade varit i Oslo i 3 år, så bestämde jag mig.
Jag vill flytta hem till Sverige, och till Stockholm.
Mitt upp i allt så träffade jag min kärlek, Mathias, i Stockholm (såklart ;)).
Vi började dejta och blev ett par ganska snabbt, nu blev ju längtan ännu större till att få bo i Sverige och då Stockholm. Detta var i februari 2011.
Jag skred till verket i maj 2011, sa upp mig på jobbet, sa upp lägenhet, sa upp mitt Oslo-liv.
Det var jobbigt samtidigt som jag kände att jag gjorde rätt.
Otroligt jobbigt att sluta på mitt jobb, det var som en stor familj, de var glada för min skull men samtidigt ledsna.
Sen såklart mina vänner i Oslo, det var tungt, min kära väninna Helen som var hög-gravid var alldeles ifrån sig, och jag också. 
 
Sommaren gick, jag längtade samtidigt som jag var ledsen över att flytta ifrån mina vänner.
Augusti kom, pappa kom och hjäpte mig flytta, är otroligt tacksam för att pappa hjälpte mig, kan ni tänka er, han åkte från Karlstad till Oslo, lastade på allt, åkte tillbaka till Karlstad, sov en natt, jag tog flyget till Stockholm, för att möta honom där dagen efter. Pappa är fantastisk. Åka 110 mil på en helg bara för min skull! ♥

 
Och nu sitter jag här.
Jag och min sötnos Mathias ♥ har snart varit ett par i 2 år.
Vi är sambos, han betyder allt för mig, han stöttar mig alltid, han är min klippa.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0