Frisk snart kanske?

Hej och hå! Den här förkylningen höll i sig!
Är fortfarande lite krasslig, nu sitter det bara i halsen, men är väl förhoppningsvis frisk efter helgen, hoppas jag!
 
Idag har jag varit på jobbintervju på Placera, ett bemanningsföretag i Kista Science Tower.
Jag bröt ihop härom dagen. Allt kändes fördjävligt. Underkänt på tentan, ett nej från en bemanningsfirma, ett ärligt omdöme från samma bemanningsfirma(efter att jag frågat om det...), jag går inte ner i vikt, bilen är trasig igen....
Kort sagt, jag ville bara låsa dörren å dra täcket över huvudet.
Kanske låter löjligt att bli så dramatisk och känslig över sådana saker...
 
Iaf, igår så bestämde jag mig för att göra något annorlunda.
Jag började dagen med att kolla på arbetsförmedlingens hemsida, men denna gången sökte jag heltidstjänster.
Hittade några som verkade ok, skickade ganska många ansökningar. Filade på personliga brev och mitt CV.
Mitt upp i allt får jag ett sms, från en bemanningsfirma som jag precis minutrarna innan skickat en ansökan till via deras hemsida. I smset står det att de har en tjänst som ekonomiassistent i Kista som kanske kan vara intressant. Jaha, tänker jag, menar de att jag ska ringa nu? :S
Jag ringer, ingen som svarar så jag lämnar ett meddelande.
Ett tag senare så ringer de upp, får prata med en tjej, svara på lite frågor, å sen frågar hon om jag skulle vilja komma på en intervju dagen efter. Gärna säger jag :) 
 
På några sekunder växte jag lite igen.
Jag har nu varit där, nervöst och spännande.
Hon var positiv och kommer skicka min profil vidare till företaget som kommer ha intervjuer nästa vecka.
Så nu jäklar!!! ;)
 
Får jag jobb innebär det att skolan får bli lite utdragen, jag kommer få sitta å plugga kvällar och helger.
Men samtidigt får jag en inkomst och mycket bra erfarenhet.
Det känns pirrigt! Gör jag rätt??!
Man vet ju inte förrän man testat eller?
Jag ska iaf testa! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0